מכל רחבי העולם: 300 נערים בשבת התאחדות בניו יורק

נתי קאליש 1 Comment on מכל רחבי העולם: 300 נערים בשבת התאחדות בניו יורק

שבת של אחדות ברקע הקיטוב בעם ישראל: 300 צעירים מכל רחבי העולם התכנסו ל"שבת אחדות" בניו יורק, כולם ממשפחות שאינן דתיות או מסורתיות

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת האחרונה (תרומה) התקיימה בשכונת קראון הייטס הניו-יורקית "שבת C-TEEN העולמית" שבה השתתפו אלפי בני נוער מכל רחבי תבל. אל מרכז חב"ד 770 נקבצו ובאו בני נוער מברזיל וקנדה, מצרפת ומנורבגיה ומעוד עשרות מדינות – וכמובן מארץ הקודש. הצעירים, כולם ממשפחות שאינן דתיות או מסורתיות, באו להצהיר במרכזו של התפוח הגדול כי "עם ישראל חי".

במהלך השנה האחרונה, כחלק מהפעילות האדירה של שלוחי ארגון "חב"ד לנוער" בישראל, בהנהלתו של הרב משה שילת, נרקמה והתגבשה קבוצת הנערים שתזכה לייצג את כלל הנוער הישראלי בשבתון העולמי בניו-יורק. החניכים, המשתתפים בפעילות בקביעות, זכו לחוות הכנה רוחנית מיוחדת. הם התעמקו בחוברות לימוד מיוחדות, השתתפו בהתוועדויות חסידיות עם שלוחים ותיקים של חב"ד שזכו להיות אצל הרבי בשנות האורה והטובה ואלה הרעיפו על הנערים את האור והחיות של השהייה בחצר הרבי.

כמעט מטוס שלם, 300 נערים ונערות, יצא מארץ הקודש כדי להשתתף בשבתון שמתקיים פעם בשנה. הקבוצה הישראלית הייתה הגדולה ביותר מכל העולם, שהשתתפה בפעילות. 35 סניפי "חב"ד לנוער" בישראל פרוסים מדן ועד אילת. בשנה החולפת התווספו שלוחים חדשים שפתחו מועדוניות ומרכזי פעילות במספר נקודות חדשות.

בהנהלת הארגון פועלים ללא לאות על מנת שכל אחד ואחת מבני הנוער יקבלו את התנאים המיטביים בגשמיות בעת השהות בחצרו של הרבי מליובאוויטש. לצורך כך, נשכר מראש מלון האירוח המפואר של אש"ל – לשנים קדימה – על מנת שהנערים מהארץ ייהנו מתנאים מרווחים ונאותים.

במהלך הביקור שטחו הנערים תפילה בציונו הקדוש של הרבי – אך המחזה המלבב ביותר, שנראה לעיתים כחלום קסום, הוא ליל שבת ב-770. המאווררים הגדולים פועלים ללא לאות, שורות-שורות של ספסלים בבית המדרש מצד לצד, ועליהם יושבים נערים צעירים שלחלקם זו פעם ראשונה בבית כנסת בשבת. לצדם יושבים בחורי חב"ד והם לומדים יחד דברי תורה. תפילת קבלת-השבת מושרת בחיות מיוחדת והאווירה העילאית הקרינה ופעלה על כולם.

בשבת קודש פרשת תרומה לפני 40 שנה בדיוק, דיבר הרבי בדיוק על חשיבות הפעילות עם בני הנוער, כשעודד את "הפעולה שהביאו נערים ונערות ממקום רחוק כדי לשהות במשך השבת ולהתבשם מהאווירה השוררת בבניין זה". בשיחת הקודש הפליא הרבי במעלת החינוך והאדיר את העוסקים בחינוך הכשר של נערי ישראל.

במוצאי השבת הוסעו כל אלפי בני הנוער ל"טיימס סקוור" – הכיכר העמוסה בעולם – ודווקא ערכו שם את "הבדלה" שבה הכריזו קבל עם ועולם "בין קודש לחול ובין ישראל לעמים". הם גם צפו בוידאו עם מסר מהרבי ושרו "עם ישראל חי" כשקולם נשמע למרחוק; הצהרה והתחייבות לכך שהדור הבא של הנוער היהודי כאן, ובעזרתם של שלוחי הרבי לנוער ממשיך בגאווה את השרשרת היהודית.

בעת החזרה לארץ התברר כי החוויה שנחרטה ביותר בליבות הנערים, היא השהות באוהל הקדוש; הביקור בגורדי השחקים הניו-יורקיים והחוויה החברתית בטיסה לארצות הברית, הנערים סיפרו כי הרגעים הכי חווייתיים ומיוחדים היו בביקור בציון הרבי. כבר בכניסה, ישבו הנערים עם השלוחים ברצינות, למדו שיחה, התרכזו וכתבו פ"נ לברכה עבור המשפחות שהשאירו בארץ. התור בדרך לאוהל, הניגון המשותף ואמירת פרקי התהילים, כל אלו הותירו על הנערים חוויה עצומה וקדושה שתלווה אותם למשך השנה כולה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חבל שלא מדייקים בנתונים בכותרת, 2300 בני נוער מהעולם מתוכם 300 מהארץ התאספו בניו יורק.
    ולא 300 מכל העולם